Veronika Šmídlová
ředitelka/majitelka
Jmenuji se Veronika Šmídlová a jsem ředitelkou školky Montessori Children’s House. Narodila jsem se v Kanadě v Montrealu, ale většinu svého života jsem strávila v České republice, takže mluvím plynně česky i anglicky.
Vždy jsem následovala to, co mi život nabízel. Proto má cesta může být odlišná od ostatních. Během svých studií na gymnáziu v Praze jsem studovala půl roku v Novém Skotsku v Kanadě na Horton High School. Uvědomila jsem si, že tamější způsob učení mi daleko více vyhovuje a dává smysl. Po střední škole jsem studovala rok na Vysoké škole ekonomické a poté dva roky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze obor pedagogika a matematika se zaměřením na vzdělávání. Tato zkušenost mi ukázala, že nechci být tímto způsobem vzdělávána. To mě dovedlo k absolvování akreditovaného programu MŠMT Vědomý koučink a Vědomý leadership a stala jsem se akreditovaným koučem. Poprvé jsem se setkala s Montessori metodou v lesní školce Cestička, kde jsem byla na půlroční stáži. Díky těmto zkušenostem jsem si uvědomila, co od života chci, a tím je alternativní směr vzdělávání. Proto jsem se rozhodla vzdělávat alternativní cestou a absolvovala jsem certifikovaný Montessori kurz průvodce pro práci s dětmi od 3 do 6 let.
Stále se chci učit něčemu novému, čímž si rozšiřuji své vzdělání. Zajímám se o psychologii, motivaci a rozvoj dětí, a proto jsem absolvovala semináře věnované terapeutické metodě Cesta.
Montessori Children´s House pro mě moc znamená. Do tohoto místa jsem se zamilovala velmi rychle a věděla jsem, že jsem ve správný čas na správném místě. Každým dnem si to uvědomuji a stále se toho moc učím od dětí. Ukazují mi, že toto je přesně to, co chci dělat, že je to mým osudem. Díky nim jsem našla smysl života.
Susanna Kaletski
Vedoucí učitelka
Jmenuji se Susanna a pocházím z Birminghamu, Alabama, USA, kde jsem vyrůstala obklopená přírodou a s vášní pro kreativitu. Živě si pamatuji ten pocit úžasu, který jsem zažívala během celého svého dětství, když jsem objevovala vlastní zahradu ve státě s jednou z nejbohatších biodiverzit v USA. Měla jsem také to štěstí, že jsem byla vychována v prostředí, které podporovalo mé zájmy v mnoha oblastech, včetně umění, baletu, hry na klavír, čtení, psaní a dalších. Proto pro mě není nic kouzelnějšího než sledovat dítě, jak objevuje a následuje své vlastní zájmy, a pomáhat mu rozvíjet tuto lásku k objevování a učení se novým věcem.
Mám bakalářský titul v oboru angličtiny s vyznamenáním a vedlejší obor tvůrčího psaní z University of Alabama, stejně jako certifikát TEFL z The Language House Prague. Moje láska k práci s dětmi začala po univerzitě, když jsem se přestěhovala do New Yorku a stala se plnohodnotnou chůvou. Zjistila jsem, že práce s dětmi mě opravdu baví, a uvědomila jsem si, že potřebuji velkou změnu, abych mohla sledovat novou kariérní cestu, a proto jsem se rozhodla přestěhovat do Prahy a stát se učitelkou angličtiny.
Moje první práce v Praze byla jako učitelka angličtiny v jiné Montessori mateřské škole, kde mě Montessori přístup rychle velmi zaujal. Začala jsem hledat více příležitostí k růstu v Montessori prostředí a jsem velmi vděčná a nadšená, že nyní vstupuji do svého třetího roku v Montessori Children’s House. Nyní, po pěti letech pozorování a učení se Montessori pedagogiky od kolegů, absolvování intenzivního kurzu o Montessori filozofii a teorii a mého vlastního neustálého učení, se těším na novou výzvu jako hlavní učitelka v MCH tento rok.
Iris Quintana Rodríguez
Asistentka učitele
Jsem Iris a pocházím ze Španělska z Kanárských ostrovů. Možnost vyrůstat v tak úžasném prostředí, obklopená mořem a mořským životem, mě naplnilo vášní pro přírodu, kterou bych ráda sdílela se svými studenty.
Během svého studia na univerzitě jsem se seznámila s metodou Montessori a získala zkušenosti na bilingvní základní škole. Později jsem se přestěhovala do Německa, což ještě více posílilo mou lásku k objevování nových kultur a jazyků. Tato zkušenost mě motivovala k tomu, abych vyučovala svůj rodný jazyk (španělštinu) zábavným a jednoduchým způsobem.
Vzdělávání pro mě znamená inspirování studentů, nestálý rozvoj zvědavosti, kritického přemýšlení a podpora lásky k objevování. Vzdělávání vnímám jako mocný nástroj, který může změnit životy, a ráda bych byla spolehlivým a motivujícím průvodcem na cestě výuky těch nejmladších.
Těším se, že budu součástí týmu Montessori Children’s House a že budu dále růst jako učitelka.